Friday 14 August 2009

cukup adil?

Aku cukup adilDengan memberikan kesempatan pada hatiku. Tapi hatiku keterlaluan. Tapi dia juga terlalu. Aku cukup adil dengan tidak membandingkannya dengan cinta masa lalu ku, tidak sedikit.

Tapi dia begitu, menyandingkan ku dengan masa lalu.Aku cukup adil dengan menerima segala kekurangannya, yang kadang membuatku jengah. Tapi dia terlalu, tak berlaku sama padaku.Aku cukup adil bagi hatiku, yang penuh curiga dan memberi jawab. Tapi yang terjadi, ia tak siap.Tapi aku rasa aku tak cukup adil memberikan luka pada hati ku yang masih membekas luka lama. Aku tak cukup adil pada hati yang masih basah oleh luka lalu dan memberi luka baru.Dan aku ingin menjadikan ini cukup adil, dengan tidak memperkenalkan hatiku pada cinta dan luka lagi.

1 comment:

Anonymous said...

"seseorang yg membuka hati pd pasti mengerti resikony..hati yg terbuka akan rawan dg sayatan dan luka yg tak terduga..nmn jika itu cinta sejati pasti tidak akan membiarkan sayatan dan luka itu mengenainy..dia akan melindungi hati yg terbuka itu dgn hatiny jg"...hehee..lebay ga si gue...(di2xk)